ŠKODA KAMIQ- ja SCALA G-TEC -hinnat julkistettu

ŠKODA KAMIQ- ja SCALA G-TEC -kaasuhybridimallien hinnat julkistettu

ŠKODA KAMIQ- ja SCALA G-TEC -kaasuhybridimallien hinnat julkistettu

24. 1. 2020

Mladá Boleslav 24. tammikuuta 2020. ŠKODA tuo automallistoonsa lisää kaasukäyttöisiä vaihtoehtoja ympäristötietoisille asiakkaille. Uudet perheautoluokan ŠKODA SCALA- ja crossoverkatumaasturi KAMIQ G-TEC -mallit liittyvät OCTAVIA G-TEC -mallin seuraan seuraavina bio- /maakaasukäyttöisinä ŠKODA-automalleina.

› G-TEC-mallit: SCALA- ja KAMIQ-mallistossa nyt bio-/maakaasumallit ympäristötietoiselle
› Hinnat julkaistu ja ennakkomyynti alkanut

ŠKODA KAMIQ G-TEC
Uusi ŠKODA KAMIQ on Škodan suositun katumaasturimalliston kolmas automalli. KAMIQ yhdistää katumaasturin tunnetut hyvät puolet kuten suuremman maavaran ja korkean istuma-asennon kompakteihin ulkomittoihin sekä Škodalle tyypilliseen tunteita herättävään muotoiluun.

ŠKODA Kamiqiin on tarjolla neljä eri moottoriversiota, joiden tehot ovat 66–110 kW (90–150 hv). Asiakas voi valita mieleisensä vaihtoehdon kolmesta bensiiniversiosta ja ensimmäistä kertaa ŠKODA katumaasturimalliin tarjolla olevasta bio-/maakaasuversiosta (1.0 G-TEC). Tämä taloudellinen ja vähäpäästöinen paineistettua bio-/maakaasua käyttävä moottori 1.0 G-TEC tuottaa 66 kW:n (90 hv) tehon. Moottorin yhteydessä on aina 6-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto. Bio-/maakaasua käyttävän moottorin CO2- ja NOx-päästöt ovat pienemmät kuin perinteisiä polttoaineita käyttävien moottoreiden. KAMIQ G-TEC - mallien CO2-arvo on 101 g/km ja yhdistetty kulutus näin ollen 5,7 m3 /100 km (WLTP). G-TEC-malli tulee tarjolle kolmella eri varustetasolla; Ambition, Style sekä Monte Carlo.

ŠKODA SCALA G-TEC
ŠKODA uudisti perheautokokoluokan mallistonsa Scalan myötä vuonna 2019. Bio-/maakaasukäyttöisen Scalan voimanlähde täydentää uuden perheautokokoluokan automallin moottorivalikoiman erityisen taloudellisella ja ympäristöä kunnioittavalla vaihtoehdolla. 1.0 G-TEC -moottorin suurin teho on 66 kW (90 hv) ja suurin vääntö 160 Nm. CO2-päästöt jäävät parhaimmillaan alle 100 g/km. Vaihteisto on kuusivaihteinen käsivalintainen. Erityisesti bio-/maakaasun (CNG) käyttöön suunniteltu SCALA G-TEC täyttää pakokaasun Euro 6d-TEMP -päästöstandardin vaatimukset. Kaasulla ajettaessa CO2-päästö on noin 25 prosenttia pienempi kuin bensiinillä ajettaessa, typen oksidien (NOx) päästö jää huomattavasti pienemmäksi eikä hiukkaspäästöjä synny.

Scalalla päästään noin 350 kilometrin toimintamatkaan pelkästään bio-/maakaasulla ajettaessa. Autossa on lisäksi yhdeksän litran bensiinisäiliö, joten kokonaistoimintamatkaksi kertyy yli 500 kilometriä (WLTP, yhdistetty). SCALA 1.0 G-TEC -malliin on saatavissa varustelut Ambition, Style sekä lifestyle-henkinen Monte Carlo.

Bio-/maakaasu – tehokas ja ympäristöystävällinen
Paineistetussa maakaasussa (CNG) on enemmän energiaa kuin bensiinissä tai dieselöljyssä. Se on edullisempaa ja palaa puhtaammin. Ja bio-/maakaasumoottorin käyntiäänet ovat hiljaisemmat. Jäteveden ja maatalousjätteen käsittelystä saatava biokaasu on ympäristön kannalta vieläkin parempi vaihtoehto, ja varsinkin jos kaasun valmistuksessa käytetään uusiosähköenergiaa. Biokaasun liikennekäytön hiilidioksidipäästöjen katsotaan olevan laskennallisesti nolla muiden uusiutuvien polttoaineiden tavoin.

Yhtenä kaasuautoilun lisäeduista on myös bio-/maakaasun hyvä saatavuus sekä jatkuvasti kehittyvä ja laajentuva tankkausverkosto. Lisäksi kaasuauton tankkaaminen on yhtä helppoa, nopeaa ja vaivatonta kuin vastaavan bensiini- tai dieselauton tankkaaminen.

Hinnastot ja varusteluettelot löytyvät alla olevista linkeistä:

KAMIQ: http://www.skoda.fi/mallisto/kamiq/kamiq/hinnastot-ja-esitteet
SCALA: http://www.skoda.fi/mallisto/scala/scala/hinnastot-ja-esitteet