Saavutettavuustiedot

Nämä saavutettavuustiedot on koonnut Škoda Auto a.s. (jäljempänä "me") Euroopan parlamentin ja neuvoston 17. huhtikuuta 2019 antaman direktiivin (EU) 2019/882 tuotteiden ja palveluiden saavutettavuusvaatimuksista sekä lain nro 424/2023 Coll., tietyille tuotteille ja palveluille asetettavista saavutettavuusvaatimuksista, mukaisesti (jäljempänä "Saavutettavuusvaatimukset-laki").

Haluamme, että digitaaliset palvelumme ovat saavutettavissa laajalle asiakaskunnalle, mukaan lukien toimintarajoitteiset henkilöt. Tästä syystä päivitämme jatkuvasti palveluitamme noudattaaksemme voimassa olevia lainsäädännön, standardien, teknisten eritelmien ja uusimpien parhaiden käytäntöjen saavutettavuusvaatimuksia.

Nämä saavutettavuustiedot antavat yleiskuvan siitä, miten palvelumme toimivat, kuvaavat, miten täytämme saavutettavuusvaatimukset, ja sisältävät yhteystiedot kaikille, joilla on kysymyksiä palveluidemme saavutettavuudesta. Nämä tiedot annetaan Saavutettavuusvaatimukset-lain § 14 mukaisesti.

A. Palveluiden yleinen kuvaus

Olemme verkkokauppapalvelujen tarjoaja Saavutettavuusvaatimukset-lain tarkoittamassa merkityksessä. Tämä tarkoittaa, että yrityksemme voi tehdä etäsopimuksen kanssasi verkkosivustomme tai mobiilisovellustemme kautta ilman fyysistä läsnäoloasi. Nämä saavutettavuustiedot koskevat seuraavia verkkosivustoja ja mobiilisovelluksia sekä niiden kautta tarjoamiamme verkkokauppapalveluja:

a) eshop.skoda-auto.cz

Se on verkkokauppapalvelu, joka koostuu verkkokaupan toiminnasta, jonka avulla käyttäjät voivat etsiä, selata, valita ja ostaa tuotteita verkossa (Škoda Lifestyle ja alkuperäiset lisävarusteet).

 

Palvelu sisältää ominaisuuksia, kuten: tuotekatalogi (mukaan lukien suodatus ja haku), yksittäisten tuotteiden yksityiskohtainen näkymä, tuotteiden lisääminen ostoskoriin, ostosopimuksen tekeminen verkossa (click-wrap-mekanismi - käyttäjä tekee sopimuksen napsauttamalla aktiivisesti painiketta, kuten 'Tilaa' tarkasteltuaan ehtoja), verkkomaksu, yhteydenpito asiakastukeen.

Palvelu on käytettävissä verkkoliittymän kautta yllä olevassa osoitteessa ja se on optimoitu käytettäväksi tietokoneilla ja mobiililaitteilla.

Emme käytä mitään erikoislaitteita, jotka olisivat tarpeen tämän palvelun käyttämiseksi. Käyttäjät voivat käyttää omaa laitettaan (esim. tietokone, matkapuhelin tai tabletti) palvelun käyttämiseen. Digitaalinen käyttöliittymämme on suunniteltu yhteensopivaksi tavanomaisten apuvälineiden kanssa.

b) Škoda ID

Škoda ID on digitaalinen käyttäjätili, jonka avulla yksittäiset käyttäjät voivat käyttää verkkopalveluitamme. Palvelu tarjoaa keskitetyn kirjautumisen ajoneuvon digitaalisiin toimintoihin sekä MyŠkoda-verkkosovellukseen ja mobiilisovellukseen.

Škoda ID:n avulla käyttäjät voivat hallita henkilökohtaista profiiliaan, liittää tilinsä tiettyyn ajoneuvoon, aktivoida ja käyttää valittuja ajoneuvon online-toimintoja, käyttää etäajoneuvon hallintaa (esim. ilmastointi, lukitus), seurata ajoneuvon tilatietoja ja ajotilastoja sekä hallita palvelutilauksia.

Palvelu tarjotaan verkkoliittymän ja mobiilisovelluksen kautta.

Emme käytä mitään erikoislaitteita, jotka olisivat tarpeen tämän palvelun käyttämiseksi. Käyttäjät voivat käyttää omaa laitettaan (esim. tietokone, matkapuhelin tai tabletti) palvelun käyttämiseen. Digitaalinen käyttöliittymämme on suunniteltu yhteensopivaksi tavanomaisten apuvälineiden kanssa.

c) Škoda Connect

Škoda Connect on joukko verkkopalveluja, jotka yhdistävät Škoda-ajoneuvosi internetiin ja älypuhelimeesi, tarjoten lisää mukavuutta, turvallisuutta ja viihdettä. Se tarjoaa ominaisuuksia, kuten reaaliaikaiset liikennetiedot, etäajoneuvon hallinta (esim. lukitus/avaus, pysäköintipaikka), hätäpuheluavustus ja ennakoivat huoltomuistutukset.

Palvelu tarjotaan verkkoliittymän, mobiilisovelluksen ja ajoneuvon Infotainment-järjestelmän kautta. Käyttäessämme tarjoamiamme laitteita varmistamme, että niiden fyysiset hallintalaitteet ja ohjelmistokäyttöliittymät täyttävät saavutettavuusvaatimukset ja ovat yhteensopivia apuvälineiden kanssa.

d) Mobiilisovellus MyŠkoda, Škoda Media Room

MyŠkoda on digitaalinen palvelu ja mobiilisovellus, jonka avulla käyttäjät voivat käyttää ajoneuvon tietoja ja hallita sitä etänä. Palvelun kautta käyttäjät voivat seurata ajoneuvon teknistä kuntoa, suunnitella reittejä, hallita latausta (sähköauton tapauksessa), käyttää yhdistettyjä palveluja (esim. Powerpass) ja mukauttaa ajoneuvon asetuksia.

Škoda Media Room on mobiilitiedotussovellus, joka on suunniteltu erityisesti toimittajille, medialle ja yleisölle, jotka ovat kiinnostuneita brändimme ympärillä tapahtuvista asioista. Se tarjoaa pääsyn ajantasaisiin lehdistötiedotteisiin, multimedia-aineistoihin, podcasteihin ja muihin virallisiin tietoihin tuotteistamme, innovaatioistamme, tuloksistamme ja toiminnastamme.

Emme käytä mitään erikoislaitteita, jotka olisivat tarpeen tämän palvelun käyttämiseksi. Käyttäjät voivat käyttää omaa laitettaan (esim. tietokone, matkapuhelin tai tabletti) palvelun käyttämiseen. Digitaalinen käyttöliittymämme on suunniteltu yhteensopivaksi tavanomaisten apuvälineiden kanssa.

 

B. Saavutettavuusvaatimusten noudattaminen

Verkkosivustot, mukaan lukien niihin liittyvät online-sovellukset ja mobiililaitteilla tarjottavat palvelut, mukaan lukien mobiilisovellukset, tunnistustoiminnot ja sähköisten allekirjoitusten tunnistusmenetelmät, ovat havaittavia, käytettäviä, ymmärrettäviä ja vakaita.

Saavutettavuusvaatimukset ovat yhdenmukaisia harmonisoidun standardin EN 301 549 ja standardin WCAG 2.1 kanssa.

Parhaan katselukokemuksen ja suorituskyvyn saavuttamiseksi käytä seuraavia verkkoselaimia:

a) Verkkosivustoille:

  • Chrome 116.0 ja uudemmat
  • Safari 16.0 ja uudemmat
  • Edge 116 ja uudemmat
  • Firefox 116 ja uudemmat

b) Mobiilisovelluksille:

  • Chrome for Android
  • Safari for iPhone

Parhaan katselukokemuksen ja suorituskyvyn saavuttamiseksi käytä seuraavia käyttöjärjestelmiä:

  • Windows: 10 ja uudemmat
  • Mac OS: Catalina ja uudemmat
  • iOS: 16.1 ja uudemmat
  • Android: 9.0 ja uudemmat

Verkkosivusto ja mobiilisovellukset eivät ole lain tarkoittamassa merkityksessä saavutettavia niissä osissa, joissa emme tarjoa verkkokauppapalveluja, eli niissä verkkosivuston ja mobiilisovellusten osissa, jotka eivät ole osa etäsopimuksen tekemisprosessia kuluttajan kanssa (esimerkiksi verkkosivuston ja mobiilisovellusten puhtaasti informatiiviset osat).

Kuitenkin myös näissä verkkosivuston ja mobiilisovellusten osissa pyrimme tekemään niistä mahdollisimman laajasti saavutettavia asiakkaillemme.

C. Tukipalvelut

Tukipalvelumme tarjoavat tietoa palveluiden saavutettavuudesta ja niiden yhteensopivuudesta apuvälineiden kanssa. Seuraavat tukipalvelut ovat myös toimintarajoitteisten henkilöiden käytettävissä englanniksi:

a) Infolinja: +420 236 090 002
b) Sähköposti: infoline@skoda-auto.cz

D. Ääni

Tarjoamme nämä saavutettavuustiedot myös äänimuodossa. Saavutettavuustietojen englanninkielinen ääniversio on saatavilla Infoline-palvelumme kautta.

E. Voimassaolo

Nämä tiedot ovat voimassa 28.6.2025 alkaen.