Vuoden Auto Suomessa 2026 -finalistit on julkistettu. Škoda Elroq eteni ensimmäisen koeajokierroksen jälkeen finaalikuusikkoon tämän vuoden 35 uutuuden joukosta. Škoda on arvostetun kilpailun finaalissa jo kymmenettä kertaa. Škoda on myös valinnan menestynein automerkki tehtyään hattutempun voittamalla tittelin kolmesti peräkkäin.
Sähköinsinöörit - SIL ry:n vuosittain järjestämän Vuoden sähköauto -valinnan voittaja on selvillä. Se on Škoda Elroq. Valintakriteereissä painotetaan lähellä tavallista käyttäjää olevia asioita, kuten toimintamatkaa, tilan käyttöä, hallintalaitteiden käytettävyyttä sekä vastinetta rahalle.
Arvostetun The Car of the Year eli Vuoden auto 2026 Euroopassa -kilpailun seitsemän finalistia on valittu. Kärkijoukossa on mukana myös Škoda Elroq. Voittaja julkistetaan tammikuussa 2026 Brysselin autonäyttelyssä.
Vuoden 2025 kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana Škoda Auto kirjasi vahvat taloudelliset avainluvut: liikevaihto kasvoi 22,344 miljardiin euroon (+9,5 %) ja liikevoitto 1,790 miljardiin euroon (+5,4 %). Nettokassavirta pysyi erittäin vahvalla tasolla 1,934 miljardissa eurossa (–2,8 %). Myynnin tuotto pysyi vakaana 8,0 %:ssa (2024: 8,3 %), mikä vahvisti Škodan aseman yhtenä Euroopan kannattavimmista suurten volyymien automerkeistä.
Škoda Auto on julkistanut Monte Carlo -varustetasoon pohjautuvan sporttisen Fabia 130 -erikoismallin, joka kunnioittaa Škoda Auton 130-vuotista juhlavuotta. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille vuodenvaihteessa 2025-2026.
Škoda Motorsport Suomen Esapekka Lappi juhli yhdessä Enni Mälkösen kanssa ralliautoilun SM1-luokan Suomen mestaruutta Seinäjoella. Lappi ei jättänyt mitään sattuman varaan vaan varmisti uransa toisen SM-kullan yleiskilpailun voitolla. Tiimin Teemu Asunmaa ajoi neljänneksi ja SM-pronssia. Tiimin kolmas kuljettaja Niclas Grönholm oli Seinäjoella sekä SM-yhteispisteissä viides.
Škoda Auto on valmistanut jo neljännen miljoonan katumaasturinsa, mikä kertoo katumaastureiden suuresta kysynnästä. Brändin ensimmäinen moderni katumaasturimalli lanseerattiin vuonna 2009 nimellä Yeti. Nyt mallisto on Škodan historian laajin käsittäen seitsemän mallisarjaa Kylaqista ja Kushaqista Kamiqiin, Karoqiin ja Kodiaqiin sekä täyssähköisiin Elroq-, Enyaq- ja Enyaq Coupé -malleihin. Katumaasturimallit muodostavat nyt noin puolet Škoda Auton kokonaistoimituksista.
Syyskuussa esitelty Vision O -konseptiauto perustuu Škodan pitkään ja menestyksekkääseen perinteeseen farmariautojen valmistajana. Se kertoo myös siitä, että Škodan farmariautomallien sähköinen tulevaisuus lähestyy.