ŠKODA ENYAQ iV -mallisto laajenee

11. června 2021

SPORTLINE iV- ja nelivetoiset 80x-mallit nyt ennakkomyynnissä

11. kesäkuuta 2021. ŠKODA ENYAQ iV -mallisto laajenee. ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV on uuden täyssähköisen katumaasturimme sporttisempi versio. Sen ilmettä hallitsevat monet mustat yksityiskohdat ja suuret pyörät, jotka yhdessä madalletun sport-alustan kanssa takaavat erityisen dynaamiset ajo-ominaisuudet. Sisätilassa sporttisen ilmeen luovat hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat, kolmipuolainen Sport-monitoimiohjauspyörä ja etuistuimet, joissa on integroidut pääntuet. SPORTLINE-mallista on tarjolla kolme tehoversiota. ENYAQ SPORTLINE iV 60:n teho on 132 kW* ja ENYAQ SPORTLINE iV 80:n 150 kW*, joista kummatkin ovat takavetoisia. Nelivetoisessa ENYAQ SPORTLINE iV 80x -mallissa on kaksi sähkömoottoria yhteisteholtaan 195 kW**. Tämä nelivetoinen tehoversio on saatavissa myös ENYAQ iV 80x -malliversiona.

Lue lisää:

ENYAQ iV SportLine-sivustolta
Hinnastot ja varusteluettelot löytyvät tältä sivulta

*Järjestelmän yhteisteho voi tilanteesta riippuen olla rajoitettu. Käytettävissä oleva teho riippuu ajotilanteesta ja siihen vaikuttavista eri tekijöistä kuten ympäristön lämpötilasta sekä korkeajänniteakuston varaustasosta, läm-pötilasta, kunnosta ja fysikaalisesta iästä.

** 80x-mallin maksimiteho 195 kW on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan kerrallaan mitattuna UN GTR.21 mukaisesti. Maksimitehon saatavuus edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23°C-50°C ja varaustaso yli 88 %. Teho voi laskea ja maksimiteho ei ole välttämättä käytettävissä, mikäli edellä mainituista arvoista poiketaan. Korkeajänniteakun lämpötilaan voidaan vaikuttaa joissain tapauksissa seisontailmastointilatteen avulla. Kulloinkin saatavilla olevan tehon taso näkyy auton mittaristossa. Akun kapasiteetin säilyttämiseksi mahdollisimman hyvänä, korkeajänniteakun varauksen ylärajaksi suositellaan 80 %. Ennen pidempiä matkoja on hyvä ladata akku täyteen. Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.