Tämä sivu on pääsivun alasivu. Napsauta painiketta päästäksesi takaisin pääsivulle.
Powerpass

Usein kysyttyä

Sovellus ja lataaminen

Mikä on Powerpass?

Powerpass on latausratkaisu Škoda-sähköautoasiakkaille: lataaminen kaikista verkostoon kuuluvista yhteensopivista latausasemista onnistuu yhdellä kortilla ja sovelluksella.

Mistä julkisista latausasemista voin ladata autoni?

Powerpassilla käytettävissäsi on yli 850 000 latausasemaa Euroopassa. Voit etsiä asemia MyŠkoda-sovelluksesta, auton Powerpass Map -sovelluksesta tai latauskartastamme.

Onko Powerpass saatavilla Suomessa?

Onko Powerpass saatavilla Suomessa?
Kyllä on. Kun menet MyŠkoda-sovelluksen Powerpass-osioon ensimmäistä kertaa, näet luettelon maista, joissa Powerpass on saatavilla. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Powerpass-asiakaspalveluumme tai jälleenmyyjään.

Onko MyŠkoda ladattavissa vain yhteen laitteeseen vai voinko käyttää sitä useammalla laitteella?

Voit kirjautua Powerpass-tilillesi useista eri laitteista MyŠkoda-sovelluksen kautta.

Kuinka MSP-sopimuksen (Mobility Service Provider) allekirjoittaminen tapahtuu?

Palvelun käyttöehdot hyväksytään ja sopimus vahvistetaan digitaalisesti rekisteröitymisen yhteydessä. Näin paperista sopimusta allekirjoituksineen ei tarvita.

Miten Škoda-kotilatausaseman pariliitos tapahtuu?


Voit muodostaa Škoda-kotilatausaseman pariliitoksen MyŠkoda-sovelluksessa. Se onnistuu Powerpass-osion kohdassa "Kotilatausasemat". Siellä voit hallita kaikkia Škoda-kotilatausasemiasi.

Mitä teen, jos valtuutus latausasemalla ei onnistu?

Tarkasta MyŠkoda-sovelluksesta, että sinulla on aktiivinen palvelutilaus, RFID-tunnistekortin pariliitos on muodostettu ja että se on oletusasetuksena lataamista varten. Jos sovellus ei toimi, käytä käyttövaltuutukseen ja lataamiseen RFID-tunnistekorttia. Jos ongelma jatkuu, ota yhteys asiakastukeen käyttämällä RFID-tunnistekortissa tai sovelluksessa ilmoitettuja yhteystietoja.

Mitä teen, jos valtuutus RFID-kortilla ei onnistu?

Varmista, että latausasema tukee RFID-tunnistekortin käyttöä. Tämä tieto löytyy MyŠkoda-sovelluksen ja auton Powerpass Map -sovelluksen kautta latausasemien tiedoista. Muussa tapauksessa ota yhteyttä latausaseman asiakaspalvelunumeroon. Yhteystiedot löytyvät yleensä latausasemalta.

Mitä teen, jos lataus ei onnistu?

Jos latausasema ei aktivoidu tai anna virtaa, ota yhteyttä latausaseman yhteydessä ilmoitettuun asiakaspalvelunumeroon.

Mitä teen, jos en näe lataushistoriaani?

Valmistuneen latauksen tiedot eivät välttämättä näy heti historiassa. Tämä tarkoittaa, että ne ovat vielä latausaseman ylläpitäjän ja MSP-palveluntarjoajan välisessä käsittelyssä. Odota seuraavaan päivään, ja jos hiljattain valmistuneen latauksen tiedot eivät edelleenkään näy, ota yhteyttä asiakastukeen käyttämällä RFID-tunnistekortissa tai sovelluksessa ilmoitettuja yhteystietoja.

Mitä maksutapoja Powerpass-palvelutilauksen maksamiseen on käytettävissä?


Powerpass-palvelutilauksen maksamiseksi käytettävissäsi ovat maksutavat VISA, Mastercard ja PayPal.

Mistä kotilataushistoria löytyy ja miten vien tiedot?


Kotilatauksen historiatiedot löytyvät MyŠkoda-sovelluksesta. Valitse Powerpass-osiossa kohta "Lataushistoria". Valitse "Kotilataus" ja napauta näytön oikeassa yläreunassa olevaa "Vie"-näppäintä.

Mistä julkisten latausten historia löytyy ja voinko viedä tiedot?


Julkisista latausasemista tehtyjen latausten historiatiedot löytyvät MyŠkoda-sovelluksesta, mutta näiden tietojen vienti ei ole mahdollista. Valitse Powerpass-osiossa kohta "Lataushistoria" ja "Julkinen lataus".

Mistä löydän ja lataan Powerpass-laskuni?


Voit tarkastella ja ladata Powerpass-laskujasi MyŠkoda-sovelluksessa. Mene kohtaan Powerpass ja valitse "Laskut". Kaikki laskut lähetetään myös sähköpostiosoitteeseesi.

Miten voin valita maksutavan tai muuttaa sitä?


Kun tilaat Powerpassin, sinua kehotetaan asettamaan voimassa oleva maksutapa rekisteröitymisen yhteydessä. Jos haluat muuttaa sitä myöhemmin, avaa vain MyŠkoda-sovellus, mene profiilivalikkoon ja valitse siellä Powerpass ja napsauta sitten Maksutavat-kohtaa. Siellä voit helposti vaihtaa maksutapaa.

Voiko yhdellä tilillä olla kaksi tilausta eri autoille?


Ei, yhtä Škoda ID:tä kohden voi olla vain yksi aktiivinen Powerpass-tilaus. Tämä johtuu siitä, että Powerpass on käyttäjäperusteinen eikä autokohtainen palvelu.

Miten aloitan Powerpassin käytön?


Kun olet kirjaunut MyŠkoda-sovellukseen Škoda ID:llä, mene välilehdelle "Profiili". Siellä löydät Powerpassin. Avaa se ja sinut opastetaan rekisteröitymisen läpi.

Mikä on Powerpass-portaali?

Powerpass-portaali on verkkosovellus, joka tarjoaa osan MyŠkoda-mobiilisovelluksessa käytettävistä olevista toiminnoista, mukaan lukien rekisteröityminen ja tariffien hallinta. Sovellus on tällä hetkellä saatavana Tšekin tasavallassa, Tanskassa, Ranskassa, Saksassa, Irlannissa, Italiassa, Luxemburgissa, Espanjassa ja Britanniassa.

Miten voin peruuttaa Powerpass-tilaukseni?


Powerpass-tilauksen automaattisen uusimisen voi peruuttaa MyŠkoda-sovelluksen kautta. Valitse Powerpass-osiossa kohta "Lataustariffi". Näytön alareunassa olevasta kohdasta voit poistaa kuukausittaisen palvelutilauksesi uusimisen. Palvelutilauksesi peruutetaan kuun lopussa. Voit myös pyytää välitöntä peruutusta käyttämällä peruutuslomaketta, jonka kautta avautuu Powerpass-asiakastuen yhteydenottopyyntölomake.

Mitä tietoja Powerpass tallentaa minusta?


Kaikki Powerpass-palveluiden käsittelemät henkilötiedot on ilmoitettu Powerpassin tietosuojaselosteessa. Se löytyy Powerpass-osion kohdasta "Oikeudellista".

Miksi erillinen Powerpass-sovellus ei enää toimi?


Olemme siirtäneet Powerpass-sovelluksen kaikki toiminnot MyŠkoda-sovellukseen Škoda-sähköautosi ja lataustarpeidesi hallinnan sujuvoittamiseksi.

Hinnat ja lataustariffit

Mitä lataustariffeja Powerpassissa on valittavissa?

Mitä lataustariffeja Powerpassissa on valittavissa?
Powerpass tarjoaa neljä eri lataustariffia eri tarpeisiin: Charge Basic, Ionity Charge Boost, Ionity Charge Ultra ja Charge Premium. Tutustu tarkemmin tariffeihin löytääksesi tarpeisiisi parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Millainen on Charge Basic? 


Charge Basic on perustariffi, johon ei sisälly kuukausimaksua. Se tarjoaa joustavan hinnoittelun, mikä tarkoittaa, että latauskustannukset voivat vaihdella ajankohdan ja latausasemien mukaan. Tämä tariffi soveltuu sinulle, jos lataat vain ajoittain etkä halua sitoutua tilaukseen.

Millainen on Ionity Charge Boost?

Ionity Charge Boost sisältää kaikki Charge Basic -tariffin edut, kuten joustava hinnoittelu Powerpass-asemien välillä, ja käyttää kilpailukykyistä kiinteää hinnoittelua Ionity-asemilla. Siinä on kuukausimaksu ja se on ihanteellinen kuljettajille, jotka arvostavat nopeaa latausta ja haluavat Ionity-latausasemille ennakoitavamman hinnoittelun.

Millainen on Ionity Charge Ultra?

Ionity Charge Ultra sisältää samat ominaisuudet kuin Ionity Charge Boost — kiinteän hinnoittelun Ionity-asemilla ja joustavan hinnoittelun muilla Powerpass-asemilla — mutta vielä alhaisemmilla Ionity-hinnoilla. Siinä on korkeampi kuukausimaksu kuin Ionity Charge Boostissa ja se sopii hyvin kuljettajille, jotka arvostavat nopeaa latausta ja haluavat hyötyä kilpailukykyisemmästä hinnoittelusta.

Millainen on Charge Premium?


Charge Premium on ylellisin lataustariffimme. Se sisältää kiinteän hinnoittelun kaikilla Powerpass-asemilla, mukaan lukien erikoishinnat kumppaniverkostossamme*. Sen kuukausimaksu on korkeampi verrattuna muihin tariffeihin ja se on ihanteellinen kuljettajille, jotka lataavat usein ja arvostavat ennakoitavissa olevia hintoja kattavassa ja luotettavassa latausverkossa.

*Ionity, Ewiva, Audi, Zunder ja Aral Pulse

Kattaako tariffi osan latausmaksusta vai sisältääkö se vain käyttöoikeusmaksun?

Lataustariffi mahdollistaa latausasemien käytön eri puolilla Eurooppaa. Maksat autosi lataamiseen käytetystä sähköstä todellisen määrän ja tariffin hinnoitteluehtojen mukaan.

Miten näen lataushinnat?

Hinnat näkyvät latausasemien tiedoissa MyŠkoda-sovelluksessa ja auton Powerpass Map -sovelluksessa.

Milloin ja miten maksu tapahtuu?


Maksutapoja on kaksi:



1. Lataukset: Maksu jokaisen latauksen jälkeen.


2. Kuukausittainen tilausmaksu (jos sovellettavissa): Laskutetaan seuraavan kuukauden kolmen ensimmäisen työpäivän aikana. Molemmissa tapauksissa summa veloitetaan automaattisesti tallennetulta maksutavaltasi (esim. luottokortti), kun lasku on luotu.

Mitä pitää tehdä, jos en saa laskuja?


Pidä mielessä:

- Tietyn kuukauden tilausmaksut tulisi olla laskutettuina seuraavan kuukauden kolmen ensimmäisen työpäivän aikana

- Lataukset laskutetaan yleensä pian latauksen päättymisen jälkeen. Harvinaisissa tapauksissa laskutus voi kuitenkin kestää jopa 3 kuukautta latausaseman operaattoreiden tiedonsiirron viivästymisen vuoksi.

Jos tämä aika on kulunut, etkä ole vieläkään saanut laskuasi, ota yhteyttä Powerpass-asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löytyvät latauskortista ja MyŠkoda-sovelluksesta.

Näen laskut sovelluksessa, mutten ole saanut niitä sähköpostitse - mitä teen? 


Tarkasta, että ”noreply@powerpass.notifications.elli.eco” on sallittujen sähköpostiosoitteiden listalla. Jos kaikki asetuksesi ovat oikein, etkä vieläkään saa sähköposteja, ota yhteyttä Powerpass-asiakastukeen.

Powerpass-latauskortti

Miten saan Powerpass-latauskortin?


Voit tilata Powerpass-latauskortin suoraan MyŠkoda-sovelluksesta Powerpass-rekisteröitymisen yhteydessä. Kortti postitetaan antamaasi osoitteeseen. Jos ohitit tämän vaiheen rekisteröitymisen yhteydessä, voit tilata kortin myöhemmin. Siirry vain Powerpass-valikkoon ja valitse latauskortit. Löydät uuden kortin tilausvaihtoehdon sivun alareunasta. Jos olet ostanut Škoda-kotilatausaseman, saat sen mukana kaksi Powerpass-latauskorttia veloituksetta.

Voinko liittää useita Powerpass-kortteja yhteen autoon muita perheenjäseniä varten?

Jokainen Powerpass-sopimus on rajoitettu yhteen korttiin. Eli jos perheesi haluaa käyttää useita kortteja, tarvitset kaikille perheenjäsenillesi omat erilliset sopimukset.

Onko latauskortti pakollinen? Voinko käyttää pelkkää sovellusta latauksen valtuutukseen?


Powerpass tukee kolmea valtuutusmenetelmää: latauskorttia, MyŠkoda-sovellusta ja Plug & Charge -toimintoa. Kaikki latausasemat eivät kuitenkaan tue kaikkia menetelmiä, joten suosittelemme pitämään Powerpass-latauskorttia mukanasi sujuvan käytön varmistamiseksi.

Kuinka otan latauskortin käyttöön?

Kun olet saanut kortin, liitä se tiliisi MyŠkoda-sovelluksessa kortin käyttöönottamiseksi.

Onko kortti sidottu tiettyyn autoon?

Ei ole. Kortti on käyttäjätili- ja asiakaskohtainen.

Voiko kortin käytön estää väärinkäytösten varalta?

Jos kadotat latauskortin tai se varastetaan, voit estää kortin käytön MyŠkoda-sovelluksessa. Mene kohtaan "Latauskortit" Powerpass-valikossa ja valitse estettävä kortti. Valittuasi kortin voit ottaa sen pois käytöstä.

Voiko latauskortin käytön voi estää väärinkäytösten varalta, jos kortti esimerkiksi katoaa?

Jos kadotat latauskortin tai se varastetaan, voit estää kortin käytön MyŠkoda-sovelluksessa. Mene kohtaan "Latauskortit" Powerpass-valikossa ja valitse estettävä kortti. Valittuasi kortin voit poistaa sen käytöstä.

Miten saan uuden kortin alkuperäisen kadotessa?

Voit pyytää uutta korttia MyŠkoda-sovelluksen kautta. Mene Powerpass-valikon kohtaan "Latauskortit". Uuden kortin tilaustoiminto löytyy sivun alareunasta.

Voinko käyttää MSP-korttia (Mobility Service Provider) kotilatausaseman kanssa?

Kyllä voit.

Onko Powerpassista saatavilla yritysversio?

Ei ole. Powerpass on tarkoitettu toistaiseksi vain yksityisasiakkaille.

Kuinka kauan kortin toimitus kestää?

Arviolta 5–7 työpäivää.

Voinko käyttää Powerpassia NFC-tekniikalla?

Powerpass ei tue NFC-tekniikkaa. Suosittelemme pitämään RFID-latauskortin aina mukanasi.

Onko Powerpass-latauskortti maksullinen?


Saat ensimmäisen Powerpass-korttisi veloituksetta. Mahdollisia korvaavia tai ylimääräisiä kortteja tilattaessa veloituksellisuus määräytyy pyynnön mukaan.

Voinko jakaa Powerpass-kortin toiselle henkilölle?


Et voi. Powerpass-latauskortti yhdistetään yksinomaan sinun käyttäjätietoihisi ja se on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön. Jos joku muu tarvitsee latauspalveluja, suosittelemme, että hän luo oman tilin.

Käyttöehdot

Asiakkaalle myönnetään ei-yksinomainen, ei-siirrettävä ja ei-uudelleenlisensoitava oikeus käyttää Powerpass-latauspalvelua näiden käyttöehtojen mukaisesti. Asiakkaalla ei ole oikeutta tarjota kolmansille osapuolille pääsyä Powerpass-latauspalveluun sovelluksen, RFID-kortin tai Plug & Charge -toiminnon kautta. Käyttö on maantieteellisesti rajoitettu Euroopan unioniin, Sveitsiin, Britanniaan ja Norjaan.

Asiakkaan vastuu


Powerpass-latauspalvelu on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön ja yksinomaan sähköautojen lataamiseen. Käyttäjätilin jakaminen ja palvelun käyttö muihin tarkoituksiin on ehdottomasti kielletty. Pidätämme oikeuden estää palvelun käyttöoikeuden näitä ehtoja rikkovilta asiakkailta.