Ei enää pysäköintiautomaatteja tai pysäköintilippuja

Pay to Park yhdistää kaikki yhteensopivat Euroopan pysäköintialueet suoraan MyŠkoda-sovellukseen tai autosi tietoviihdejärjestelmään. Hae ja valitse pysäköintialueita, sekä maksa pysäköinti suoraan puhelimestasi tai jopa autostasi. Jos tarvitset enemmän tai vähemmän aikaa kuin alun perin suunnittelit, voit hallita pysäköintiä etänä puhelimellasi.

Mitkä ovat Pay to Park -palvelun edut?

Helppokäyttöisyys

Kaikki palveluntarjoajat yhdessä sovelluksessa ja jopa autosi tietoviihdejärjestelmässä – Pay to Park tarjoaa helppoutta pysäköintiin, missä sitten liikutkin. Palvelu kokoaa yhteen monia eri palveluntarjoajia kaikista tuetuista maista. Tämän myötä voit hyödyntää Pay to Park -palvelua pysäköidessäsi lähes kaikkialla missä kuljet.

Kattavuus

Jatkuvasti kasvava kattavuus – yhteistyökumppanimme Parkopedia pyrkii jatkuvasti lisäämään yhteensopivia pysäköintialueita ympäri Eurooppaa, osallistamaan uusia pysäköintipalvelujen tarjoajia ja laajentamaan toimintoja uusille markkina-alueille.

Rahan säästö

Pay to Park säästää rahaa – jos et koe tarpeelliseksi käyttää koko ennalta määrittämääsi pysäköintiaikaa loppuun, voit maksaa vain todellisesta pysäköintiajasta. Pysäköinnin lopettamistoiminnon ansiosta voit lopettaa pysäköinnin etuajassa, jolloin maksat vain todellisesta pysäköintiajasta, vaikka olisit alun perin määrittänyt pidemmän ajanjakson pysäköinnillesi.

Miten otat Pay to Park -palvelun käyttöön?

MyŠkoda-sovelluksessa

1. Lataa MyŠkoda-sovellus Google Play- tai App Store -sovelluskaupasta.
2. Aktivoi Škoda Connect -tilisi.
3. Aktivoi Pay to Park -palvelu ja hyväksy ehdot.
4. Rekisteröidy palveluun ja lisää maksutapa.
5. Aloita pysäköinti.

Infotainment

1. Mene järjestelmän kauppaan (Shop).
2. Lataa Pay to Park -sovellus.
3. Varmista, että olet rekisteröitynyt palveluun MyŠKODA-mobiilisovelluksessa (sillä rekisteröityminen on mahdollista ainoastaan mobiilisovelluksessa).
4. Aloita pysäköinti.

Saatavuus sinun Škoda-autoon

Voit tarkastaa Pay to Park -palvelun saatavuuden Škoda-autoosi täältä. Palvelu on saatavilla autoihin, joissa on aktiivinen Škoda Connect -palvelutilaus.

Tutustu muihin Infotainment-sovelluksiin

Laajenna autosi tietoviihdejärjestelmän sisältöä lisäsovelluksillamme. Näin matkasi saavat uusia ulottuvuuksia! Sovellusten avulla voit esimerkiksi pysyä ajan tasalla tapaamisistasi ja varautua määränpään säähän hyvissä ajoin etukäteen.

FAQ - Pysäköinti


MyŠKODA-sovelluksessa:

  1. Avaa Pay to Park -toiminto MyŠKODA-sovelluksessa
  2. Rekisteröidy palveluun (hyväksy yleiset käyttöehdot, anna lupa ŠKODA ID -tilin tietojen käyttöön ja syötä tiedot kuten auton rekisteritunnus, osoite ja maksutapa)
  3. Valitse kartalta paikka, jonne olet pysäköimässä
  4. Valitse pysäköinnin kesto
  5. Paina “Pysäköi tähän” -näppäintä
  6. Pysäköintisi alkaa

Auton tietoviihdejärjestelmän sovelluksessa:

  1. Etsi Pay to Park -palvelu autosi tietoviihdenäytöltä
  2. Napauta palvelun kuvaketta
  3. Napauta “Aloita”-näppäintä vasemmassa alakulmassa
  4. Valitse kartalta paikka, jonne haluat pysäköidä
  5. Aseta haluamasi kesto pysäköinnille
  6. Vahvista ja aloita pysäköinti

Pysäköinnin jatkamisen mahdollistava toiminto ei ole tällä hetkellä saatavilla. Voit kuitenkin saada lisäaikaa pysäköintiin lopettamalla olemassa olevan pysäköinnin ja aloittamalla heti perään uuden. Tämä tapahtuu kätevimmin MyŠKODA-sovelluksella.

Pysäköinti loppuu automaattisesti, kun asettamasi pysäköintiaika loppuu. Vaihtoehtoisesti voit painaa ”Lopeta pysäköinti” -näppäintä.

Palvelu ei tarjoa etukäteisvarauksen mahdollistavaa toimintoa tällä hetkellä.

Et voi. Nykyisessä sovellusversiossa voit liittää tilisi vain yhteen autoon. Jos haluat käyttää palvelua muissa autoissa, sinun tulee luoda erilliset tilit niille.

Et voi. Yhtä autoa ei voi liittää useampaan käyttäjätiliin. Jokainen auto tarvitsee oman erillisen Pay to Park -tilin.

Pay to Park on saatavilla valtaosassa kaupunkeja seuraavissa maissa:

  • Itävalta
  • Belgia
  • Tanska
  • Suomi
  • Ranska
  • Saksa
  • Unkari
  • Islanti
  • Italia
  • Liechtenstein
  • Norja
  • Espanja
  • Ruotsi
  • Sveitsi

Palvelujen kattavuus riippuu kumppanimme (Parkopedia) tarjoamasta kattavuudesta. Pysäköinnin kattavuutta lisätään jatkuvasti. Tällä hetkellä keskitymme saatavilla olevien pysäköintialueiden määrän lisäämiseen.

Pay to Park -palvelu on saatavilla asiakkaille MyŠKODA-mobiilisovelluksessa ja Infotainment-sovelluksena (jota käytetään auton tietoviihdejärjestelmästä). Pay to Park -palvelun käyttämiseksi seuraavien ehtojen tulee täyttyä:

  • Sinulla tulee olla aktiivinen ŠKODA Connect -tili.
  • Palvelun käyttämiseksi MyŠKODA-mobiilisovelluksessa puhelimen käyttöjärjestelmän on oltava vähintään iOS 12 tai Android 6.0

    Löydät käyttöjärjestelmän version puhelimen asetuksista. iOS: Asetukset – Yleiset – Tietoja - Ohjelmistoversio Android: Asetukset – Tietoja puhelimesta – Ohjelmiston tiedot

  • Infotainment-sovellus: tietoviihdenäytön tulee olla kooltaan vähintään 9,2 tuumaa. (Huomaathan, että ENYAQ iV -mallin tietoviihdenäyttöä ei vielä tueta.)

Et voi. Pay to Park -palvelua ei voi käyttää, ennen kuin Care Connect/Remote Access -palvelupaketti on aktivoitu.

FAQ - Maksu


Pay to Park on osa Care Connect/Remote Access -palvelupakettia ja sisältyy sen hintaan. Palvelusta ei tarvitse maksaa erikseen.

Pysäköintialueiden maksut riippuvat pysäköintipalvelun tarjoajasta. ŠKODA ei vaikuta niiden hinnoitteluun. Erityyppisten pysäköintialueiden hinnat näytetään MyŠKODA-mobiilisovelluksessa ja auton tietoviihdejärjestelmän sovelluksessa.

Maksut käsitellään Parkopedian hallinnoiman maksurajapinnan kautta. Parkopedia on ŠKODA AUTO -yrityksen kumppani pysäköintimaksun mahdollistavan toiminnon tarjoamisessa ja toteuttamisessa.

Karttanäkymän hinnat ovat vain ohjeellisia. Varsinainen hinta asettamallesi pysäköintiajalle lasketaan tarkasti jokaisen pysäköinnin yhteydessä. Tämä siksi, että eri hinnat ovat voimassa eri aikoina, ja hintaan voi sisältyä esimerkiksi veroja tai lisämaksuja.

Parkopedia käyttää tarkkaa ja täsmällistä suojausta, joten yksi tai useampi alla mainituista voi olla syynä estämiseen:

  • Antamasi laskutusosoite ei täsmää maksukortin tarjoajalle annettuun osoitteeseen.
  • Olet yrittänyt suorittaa liian monta maksua lyhyessä ajassa.
  • Autosi Connect-palveluiden aktivoinnissa on häiriö

Laskut ja pysäköintihistoria eivät ole saatavilla nykyisessä sovellusversiossa. Asiakkaat saavat laskunsa sähköpostitse.

Ei tue. Tämä johtuu siitä, että palvelu ei tunnista rekisteritunnuksen perusteella auton voimanlähdettä. Tästä syystä emme valitettavasti voi tarjota sähköautoille edullisempaa pysäköintihinnoittelua.

Paikalliset pysäköinninvalvojat pystyvät tekemään online-tarkastuksia. Ainoana poikkeuksena tästä on Saksa, jossa tulee näyttää lipuke osoituksena online-pysäköinnistä.

Et voi, pysäköintirikemaksut on maksettava paikallisille toimijoille, jotka perivät maksun.

Henkilötietojen käyttö käsitellään yleisissä käyttöehdoissa, joihin tulee tutustua tilin perustamisen yhteydessä.