Mikä on Powerpass?
Powerpass on Škoda-asiakkaille julkisten latausasemien käyttöön tarkoitettu ratkaisu, jolla lataaminen onnistuu kaikista verkostoon kuuluvista latausasemista yhdellä kortilla ja sovelluksella.
Miten saan Powerpassin?
Lataa Powerpass-sovellus mobiililaitteeseesi App Storesta tai Google Play-sovelluskaupasta, täytä henkilötietosi, valitse sopiva tariffi ja tilaa Powerpass-kortti.
Integroidaanko Powerpass-sovellus osaksi MyŠkoda -sovellusta? Vai täytyykö käyttää kahta erillistä sovellusta?
Powerpass käyttää erillistä sovellusta laskutussyiden vuoksi. Se on toistaiseksi päätetty jättää pois MyŠkoda-sovelluksesta, mutta sen integroimista tullaan arviomaan myöhemmin uudelleen.
Voiko Powerpassia käyttää myös ladattaville hybrideille?
Kyllä – sitä voidaan käyttää kaikkien sähköä voimalinjassaan hyödyntävien Škoda-automallien ajoakkujen lataamiseen.
Missä voin ladata autoani?
Powerpassin ansiosta käytettävissäsi on laaja latausverkosto. Powerpass-yhteensopivat latausasemat löydät sovelluksen latauskartasta.
Kortti on sopimuskohtainen, eli yhtä tiliä kohti voi saada yhden kortin. Tarkoittaako se, että sovellus on myös ladattavissa vain yhteen laitteeseen, vai voinko käyttää sovellusta myös toisella puhelimellani tai tabletillani?
Voit kirjautua tilillesi useammalla mobiililaitteella.
Kuinka ja missä muodossa sopimus palveluntarjoajan (Elli) ja asiakkaan välillä tehdään?
Mitään fyysistä sopimusta ei allekirjoiteta. Sen sijaan sopimus solmitaan sähköisesti asiakkaan rekisteröitymisen myötä. Rekisteröitymisen osana asiakkaan on hyväksyttävä palvelun käyttöehdot.
Mitä minun pitää tehdä, jos latausasemalle tunnistautuminen ei onnistu?
Jos kortilla tunnistautuminen ei onnistu, tarkasta Powerpass-sovelluksesta, että sinulla on aktiivinen tilaus, ja että kortti on liitetty tiliin ja asetettu latauksen oletusasetukseksi.
Jos sovelluksella tunnistautuminen ei onnistu, käytä tunnistautumiseen ja lataamiseen korttia. Jos ongelma jatkuu pidempään, ota yhteyttä asiakastukeen, jonka yhteystiedot näet kortista tai sovelluksesta.
Mitä pitää tehdä, jos latausasema ei lataa?
Jos latausasema ei aktivoidu tai anna virtaa, ota yhteys latausaseman asiakastukeen käyttämällä latausaseman yhteydessä olevia yhteystietoja.
Mitä pitää tehdä, jos en saa lataushistoriaani näkyviin?
Juuri päättynyt lataus ei välttämättä heti näy lataushistoriassa. Se tarkoittaa, että lataustapahtuman käsittely on vielä kesken. Odota seuraavaan päivään ja jos viimeisin lataustapahtuma ei vieläkään näy lataushistoriassa, ota yhteys asiakastukeen, jonka yhteystiedot löydät Powerpass-kortista tai sovelluksesta.
Voinko ladata Powerpassilla muuta kuin Škoda-automallia?
Kyllä voit. Jos autosi ei ole Škoda, voit toistaiseksi valita vain Charge Free -tariffin.
Voinko hankkia Powerpass-kortin, vaikka minulla ei ole omaa Škoda-autoa, mutta lainaan sellaista usein?
Kyllä voit, mutta toistaiseksi voit valita vain Charge Free -tariffin, jos sinulla ei ole omaa Škoda-autoa.
Missä voin ladata autoani julkisista latausasemista?
Powerpassilla käytettävissäsi on yli 300 000 julkista latausasemaa eri puolilla Eurooppaa. Löydät ne Powerpass-sovelluksesta.
Mitä ominaisuuksia ja toimintoja saan Powerpass-sovelluksella?
Ensinnäkin voit tilata sovelluksella Powerpass-kortin. Lisäksi sovelluksessa on runsain mitoin hyödyllisiä toimintoja, kuten latausasemien haku, latauksen etäohjaus ja lataushistoria. Sovellus voi myös esittää sinulle erikoistarjouksia. Powerpass-sovellus mahdollistaa jopa Škoda iV Charger -latausasemalla tekemiesi latausten seurannan.
Mitä lataustapoja voin käyttää Powerpassilla?
Powerpassilla voit käyttää vaihtovirtaa (AC) ja tasavirtaa (DC) hyödyntäviä julkisia latausasemia, sekä myös IONITY-suurteholatausasemia.
Millaisia tariffeja Powerpass tarjoaa?
Valittavissa olevat vaihtoehdot ovat Charge Free, Simply Charge ja Charge Faster. Lisätietoja löydät TÄSTÄ.
Millainen Charge Free -tariffi on?
Charge Free on perustariffimme. Sillä lataat ilman kuukausimaksua; maksat vain latauksista. Jos ajat pitempiä matkoja usein, sinun kannattaa valita Simply Charge tai Charge Faster, joissa lataushinnat ovat edullisempia.
Millainen Simply Charge -tariffi on?
Simply Charge soveltuu pitempiä matkoja usein ajavalle. Maksat kuukausihinnan, mutta lataushinnat ovat alhaisemmat kuin Charge Free -tariffissa.
Millainen Charge Faster -tariffi on?
Charge Faster soveltuu sinulle, jos ajat pitkiä matkoja usein ja haluat ladata autosi mahdollisimman nopeasti ja edullisesti. Maksat kuukausihinnan, mutta lataushinnat ovat alhaisemmat kuin Charge Free- ja Simply Charge -tariffeissa, erityisesti IONITY-suurteholatausasemilla.
Onko Powerpass-lataushinta pienempi kuin latausaseman virallinen hinta?
Hinnat asettaa palveluntarjoaja (Elli) ottaen huomioon kilpailukyvyn, erityisesti satunnaisesti tarjottavat hinnat.
Kattaako tariffi lataushinnan kokonaan tai osittain, vai sisältääkö se ainoastaan kiinteän käyttöoikeusmaksun?
Tariffi mahdollistaa asiakkaalle latausasemien käytön eri puolilla Eurooppaa. Latauksesta aiheutuvat kulut eivät sisälly tariffiin. Maksat siis autoosi ladatun energiamäärän erikseen.
Miten näen hinnat?
Näet hinnat kartalla näytettävien latausasemien yhteydessä.
Miten minua laskutetaan?
Saat joka kuukauden alussa laskun, jossa on eritelty latausten tiedot.
Mitä pitää tehdä, jos en saa laskujani näkyviin?
Jos et ole saanut laskua kuukauden 5. päivään mennessä, tarkasta, että noreply@powerpass.notifications.elli.eco on sähköpostissasi sallittuna lähettäjänä. Jos on ja laskua ei silti tule, ota yhteys asiakastukeen. Yhteystiedot löytyvät Powerpass-kortista tai sovelluksesta.
Kuinka usein Powerpassin käytöstä laskutetaan?
Kuukausittain.
Miten hankin Powerpass-kortin?
Voit hankkia kortin Powerpass-sovelluksessa tariffin valitsemisen myötä.
Kuinka monta Powerpass-korttia yhdelle autolle voi rekisteröidä? Miten perheeni muut jäsenet voivat käyttää korttia?
Yhtä sopimusta kohti voi olla vain yksi kortti. Eli jos perheessä tarvitaan useampaa korttia, sopimuksia on tehtävä korttien lukumäärää vastaava määrä.
Onko Powerpass-kortti pakollinen? Enkö voi tunnistautua pelkästään sovelluksella?
Kortti on välttämätön, sillä monet olemassa olevista latausasemista eivät vielä pysty kommunikoimaan sovelluksen kanssa.
Kuinka aktivoin Powerpass-korttini?
Kun olet saanut kortin, sinun on liitettävä se tiliisi Powerpass-sovelluksessa, jolloin kortti aktivoituu.
Onko Powerpass-kortti sidottu autoon?
Ei, kortti on käyttäjätilikohtainen.
Miten saan Powerpass-kortin?
Kortti postitetaan suoraan sinulle kotiosoitteeseesi.
Voiko Powerpass-kortin sulkea väärinkäytön estämiseksi, esimerkiksi jos hukkaan sen?
Jos hukkaat korttisi tai se varastetaan, sen käytön voi estää Powerpass-sovelluksessa. Valitse suljettava kortti päävalikon kohdasta "Omat Powerpass-korttini". Kortin valitsemisen jälkeen näytössä näytetään kyseisen kortin tiedot, ja kortin sulkeminen tapahtuu valitsemalla sivun alareunasta "Sulje kortti".
Miten saan uuden Powerpass-kortin, jos alkuperäinen on kadonnut?
Jos olet kadottanut kortin, ota yhteyttä osoitteeseen skoda-auto.support@elli.eco ja pyydä uutta korttia.
Voinko käyttää Powerpass-korttia Škoda iV Charger - latausaseman kanssa?
Voit, jos kyseessä on Connect+-versio.
Mitä minun pitää tehdä, jos Powerpass-korttini liittäminen sovellukseen ei onnistu?
Jos korttia ei ole liitetty toiseen tiliin, ota yhteys asiakastukeen. Yhteystiedot löytyvät sovelluksesta tai kortista.
Onko Powerpassista tarjolla versio yrityskäyttöön?
Ei. Powerpass on tarkoitettu vain yksityisasiakkaille.
Kauanko Powerpass-kortin toimitus kestää?
Arviolta 5–7 työpäivää.
Voinko käyttää Powerpassia ilman korttia, esimerkiksi puhelimeni NFC-tekniikalla?
Powerpass ei tue NFC-tekniikkaa. Ennen kuin lataat autosi ensimmäisen kerran, sinun on liitettävä Powerpass-kortti sovellukseen, ja sen jälkeen voit käyttää sovellusta latausasemalle tunnistautumiseen. Suosittelemme, että tämänkin jälkeen pidät kortin mukanasi.