ŠKODA KODIAQ RS valmiina ensiesittelyyn

23. srpna 2018
ŠKODA KODIAQ RS

Mladá Boleslav 23. elokuuta 2018. Uusi ŠKODA KODIAQ RS on valmis ensiesittelyynsä Pariisin autonäyttelyssä lokakuussa. ŠKODA on julkaissut kaksi ensimmäistä virallista kuvaa, jotka paljastavat Škodan uuden, ensimmäisen RS-katumaasturimallin. Kuvissa näkyy myös uusi RS-logo, jota tullaan käyttämään kaikissa Škodan urheilullisissa ja suorituskykyisissä RS-malleissa. KODIAQ RS -malli on saatavissa myös seitsemänpaikkaisena. Moottorin suurin teho on 176 kW (239 hv) - kyseessä on Škodan historian tehokkain sarjatuotantodieselmoottori.

Kirjaimet RS ovat koristaneet Škodan urheilullisimpia automalleja jo vuodesta 2000. ŠKODA KODIAQ RS on RS-malliston ensimmäinen katumaasturi. Škoda kunnioittaa jo 117-vuotiasta moottoriurheilu- ja ralliperinnettään tuomalla RS:n tarjolle myös uuteen autoluokkaan ja samalla esittelemällä uuden, modernin ja punaisella säväyttävän RS-logon.

Vuoden 1974 ensimmäisten RS-mallien jalanjäljissä
Kirjaimet RS tulevat sanoista Rally Sport. Niitä käytettiin ensimmäisen kerran vuonna 1974 kahdessa ŠKODA 180 RS- ja 200 RS -ralliautoprototyypissä. Vuonna 1975 ŠKODA kehitti niiden pohjalta mallin 130 RS. Vuonna 1977 tällä sporttisella automallilla ajettiin luokkavoittoihin Monte Carlon rallissa ja Akropolis-rallissa. Vuonna 2000 ŠKODA esitteli ensimmäisen sarjatuotantoisen RS-mallin OCTAVIA RS.

Uusi punaisella säväytetty RS-logo esitellään Pariisin autonäyttelyssä ŠKODA KODIAQ RS -mallissa. Suorituskykyisessä katumaasturissa on näitä logoja useammassa kohdassa, esimer-kiksi jäähdyttimen säleikössä. Logossa näkyvä V-kirjain tulee voittoa tarkoittavasta englannin sanasta victory, ja punainen väri symboloi RS-mallien urheilullisuutta ja voimaa. Uusi moderni logo myös korostaa KODIAQ RS:n dynaamista ilmettä.

Neliveto ja Škodan historian tehokkain sarjatuotantodieselmoottori
Voimakas moottori siivittää ŠKODA KODIAQ RS:n urheilulliseen suorituskykyyn. Suositun nelive-toisen katumaasturimallin nelisylinterisestä, kaksilitraisesta ja kaksoisahdetusta TDI-moottorista irtoaa tehoa 176 kW (239 hv) ja vääntöä 500 Nm. Tämä moottori on Škodan yli 120-vuotisen historian tehokkain sarjatuotantona valmistettu dieselmoottori.

Tuoreimmat uutiset