ŠKODA ja Cirque du Soleil yhteistyöhön

ŠKODA ja Cirque du Soleil aloittavat pitkän aikavälin yhteistyön
ŠKODA ja Cirque du Soleil aloittavat pitkän aikavälin yhteistyön

ŠKODA ja Cirque du Soleil aloittavat pitkän aikavälin yhteistyön

19. 7. 2017

ŠKODA laajentaa automerkkinsä näkyvyyttä solmimalla kattavan yhteistyösopimuksen maailmankuulun Cirque du Soleilin ("aurinkosirkus") kanssa.

Mladá Boleslav, 20. heinäkuuta 2017.

Viihdemaailma kohtaa autoteollisuuden. ŠKODA laajentaa automerkkinsä näkyvyyttä solmimalla kattavan yhteistyösopimuksen maailmankuulun Cirque du Soleilin ("aurinkosirkus") kanssa. Tämä kanadalainen uuden sirkuksen viihdeyritys tunnetaan kaikkialla maailmassa kiehtovista produktioistaan ja poikkeuksellisen lahjakkaista taitelijoista. Yli 180 miljoonaa katsojaa on nähnyt Cirque du Soleilin jonkin esityksen sirkusryhmän reilun 30 toimintavuoden aikana. Tänä vuonna Cirque du Soleil kiertää maailmaa 10 eri esityksen kiertueina, joista moni suuntautuu Škodan tärkeille markkina-alueille Euroopassa. Lisäksi Cirque du Soleil tekee myöhemmin tänä vuonna kiertueen myös Kiinassa.

Škodan yhteistyö kuuluisan viihdetaitelijaryhmän Cirque du Soleil kanssa avaa lukuisia uusia tilaisuuksia tavoittaa miljoonia potentiaalisia uusia Škoda-asiakkaita. Cirque du Soleililla on laaja kansainvälinen fanikunta ja lähes 10 miljoonaa seuraajaa sosiaalisessa mediassa. Vuosittain noin 11 miljoonaa katsojaa nauttii aurinkosirkuksen esityksistä. Perinteikkäästä tšekkiläisestä automerkistä tulee oleellinen osa Cirque du Soleilin markkinointia mainostamisessa, painotuotteissa, TV-mainoksissa ja Cirque du Soleilin internetnäkyvyydessä. Yhteistyöstä on sovittu vuoteen 2021 saakka, ja se käsittää suuria markkinointikampanjoita sekä eksklusiivisia VIP-tilaisuuksia kuten backstage-kierroksia, sirkuksen taitelijoiden tapaamisia sekä Las Vegasiin liittyviä promootiotilaisuuksia. Cirque du Soleil on ollut oleellinen osa Las Vegasin showmaailmaa jo viimeisen 20 vuoden ajan.

Esityksissään Cirque du Soleil vie yleisön maailmanluokan akrobatian, lumoavien koreografioiden ja kiehtovien hahmojen maailmaan, joka hämmästyttää ja ihastuttaa. Tämä kanadalainen viihdeyritys luo jatkuvasti uusia, täynnä innovaatioita olevia esityksiä ja tuo ne suuren yleisön ulottuville näyttämöillä eri puolilla maailmaa. Cirque du Soleil on yksi maailman suurimmista ja merkittävimmistä live entertainment -ryhmistä.

Škoda-automalleihin liittyy oleellisena osana Simply Clever -ajattelu. Tšekkiläisen autonvalmistajan automallit kuten "Circus of the Sun" herättävät kiinnostusta yhä laajemmalti. Škodalle ja Cirque du Soleilille on yhteistä insinööritaidon tarkkuus ja korkeat laatuvaatimukset. Esitystensä ylöspanolla, teknisellä varustuksella ja taiteellisella toteutuksella Cirque du Soleil osoittaa halunsa ehdottomaan täydellisyyteen. Myös Škodalla on samansuuntaiset ja -tasoiset vaatimukset omien tuotteidensa osalta.

Škodalla ja Cirque du Soleililla on paljon yhteistä myös perustajiensa suhteen. Moottorivoimalla liikkumisen böömiläiset pioneerit Václav Laurin ja Václav Klement erottuivat jo varhain innovatiivisella asenteella ja epätavallisilla ratkaisuilla, joilla he tämän tästä toteuttivat uutta tekniikkaa. Sama koskee Cirque du Soleilin perustajaa Guy Lalibertéa. Tarina sai alkunsa 20 katuperformanssitaiteilijasta vuonna 1984, jolloin Cirque du Soleil syntyi keksimään sirkustaiteen uudelleen. Sen jälkeen ryhmä on ottanut paikkansa kansainvälisenä viihdyttäjänä. Nykyään Cirque du Soleililla on yli 4 000 työntekijää, joista 1 300 on sirkustaitelijoita lähes 50 eri maasta.

Škodalla on useita yhteistyökumppaneita ja sponsorointikohteita. Perinteisesti Škoda on ollut mukana monissa urheilulajeissa ja -tapahtumissa: jääkiekko, polkupyöräkisat ja moottoriurheilu ovat tunnetusti osa Škodan sponsoritoimintaa. Kotimaassaan Škoda on useiden kulttuuritapahtumien yhteistyökumppani, ja yksi Tšekin tasavallan suurimmista promoottoreista.

Lue lisää Cirque du Soleil -yhteistyöstä