TIETOJA HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYSTÄ

Tietoja henkilötietojen käsittelystä

Tässä asiakirjassa on henkilötietojen rekisterinpitäjän - yhtiön ŠKODA AUTO a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II, 293 10, Mladá Boleslav, yritystunnus: 00177041, merkitty Prahan aluetuomioistuimen ylläpitämään kaupparekisteriin, kohta B, hakemusnumero 332 (jäljempänä: "ŠKODA AUTO") - antamia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja siihen liittyvistä oikeuksistasi.

Mobile Online Services ŠKODA Connect -palvelujen tarjoaminen

Käsittelyn tarkoitus:
Mobile Online Services ŠKODA Connect -palvelujen tarjoaminen

Käsittelyn kuvaus: Henkilötietojasi käytetään seuraaviin tarkoituksiin: ŠKODA Connect -palveluun rekisteröityminen, tilattujen palvelujen aktivoiminen, palvelujen kohdistaminen autoosi PIN-koodilla ja normaalien ŠKODA Connect -palveluiden toteuttaminen Infotainment Onlinen ja Care Connectin yhteydessä, erityistä toteutusta vaativien palvelujen aktivoiminen (auton keskuslukituksen avaus tai lisälämmittimen kytkeminen toimintaan etäkäyttötoiminnolla), sekä edellisten palvelujen käytön jatkaminen ja päättäminen.

Käsiteltävinä voivat olla esimerkiksi GPS-järjestelmän kautta hankitut tiedot, kuten ajoneuvon kulloinenkin sijainti ja mahdollinen siirto Google EarthTM- tai vastaavaan palveluun. Sinulle luodaan henkilötietojesi perusteella käyttäjätili, jotta voit käyttää Mobile Online Services ŠKODA Connect -palveluja. Tarvitsemme sitä varten sähköpostiosoitteesi, johon saat myös vahvistusviestin ja salasanan. Lisäämme tiliisi muita henkilötietoja sen mukaan, mihin sovelluksiin kirjaudut sisään käyttäjätililläsi. Jos vierailet ŠKODA Connect -portaalissa, käsittelemme tässä tarkoituksessa myös portaalin kautta keräämiämme henkilötietoja täällä selostettujen periaatteiden mukaisesti. Tietoturva varmistetaan siirtämällä tiedot salatussa muodossa. Jäljempänä tekstissä on selitetty yksityiskohtaisesti ŠKODA Connectin online-mobiilipalvelut ja tietojen käsittely yksittäisten palvelujen yhteydessä. Palvelut, joita voit käyttää autossa, riippuvat auton varustuksesta ja palveluista, jotka on sisällytetty voimassa olevaan ŠKODA Connect -palvelusopimukseen.

I. Infotainment Online
Infotainment online -palvelupaketin ansiosta saat matkoilla enemmän tietoja. Voit hakea kohteita ympäristöstä, saat ajankohtaisia liikennetietoja suoraan internetin kautta ja paljon muuta.

Google Earth™
Google Earth™ -palvelun avulla löydät paljon uusia paikkoja ja ympäristön realistinen näyttö antaa navigoinnille uuden ulottuvuuden. Tämän vuoksi, jotta kartat ja valokuvat olisivat oikeassa formaatissa, siirtyvät autosta Google® -palveluun tarvitun karttaosuuden koordinaatit ja navigointijärjestelmän tyyppi, IP-osoite ja valittu kieli.

Online erikoiskohteiden haku (teksti/ääni) Toiminto
"Online erikoiskohteiden haku (teksti/ääni)" mahdollistaa erikoiskohteiden (POI) hakemisen missä tahansa Google® -palvelun avulla - myös puheohjauksen avulla (ei jos valikkokieli on suomi). Samalla toiminto hakee säännöllisesti päivitetyt tiedot internetistä, joten voit tehdä yllättäviä ja käytännöllisiä löytöjä, jotka tekevät matkan vielä mukavammaksi. Kiinnostavien kohteiden hakua varten siirtyvät valitun sijainnin koordinaatit, hakusäde, valittu kieli ja puheohjaus audiotiedostolla autosta Google® ja ŠKODA AUTO -palveluihin.

Huoltoasemat Palvelu
"Huoltoasemat" antaa tiedot autosi lähiympäristössä olevista huoltoasemista. Haun tuloksissa näkyvät sijainnin lisäksi myös polttoaineiden hintatiedot ja aukioloajat. Hakuvalikko avautuu joko käyttäjän komennolla tai automaattisesti polttoaineen määrän laskiessa asetetun rajan alle. Huoltoasemien hakua varten siirtyvät senhetkisen sijaintisi koordinaatit ŠKODA AUTO -yritykselle ja sieltä ŠKODA AUTO -yrityksen valtuuttamalle hakupalvelulle.

Pysäköintipaikat
Palvelun "Pysäköintipaikat" avulla voit hakea sopivia pysäköintialueita auton senhetkisen sijainnin ympäristössä. Sovellus näyttää pysäköintipaikkojen kokonaismäärän ja vapaiden paikkojen määrän. Sen lisäksi palvelu ilmoittaa hinnat, aukioloajat ja etäisyydet. Sopivat pysäköintialueet näkyvät navigointijärjestelmän karttanäkymässä. Pysäköintialueiden hakua varten siirtyvät senhetkisen sijaintisi koordinaatit ŠKODA AUTO -yritykselle ja sieltä ŠKODA AUTO -yrityksen valtuuttamalle hakupalvelulle.

Online liikennetiedot
Palvelun "Online liikennetiedot" avulla sinulla on jatkuva yleisnäkymä liikennetilanteesta ja voit siten esimerkiksi välttää ruuhkia. "Online liikennetiedot" näyttää senhetkisen liikennetilanteen navigointijärjestelmässä. Nämä tiedot antaa ŠKODA AUTO -yrityksen valtuuttama liikennepalvelu. Liikennetietojen päivittämistä varten lähettää auto tälle liikennepalvelulle koordinaatit, tiedot ajosuunnasta ja nopeudesta, päivämäärän ja kellonajan ja satunnaisen väliaikaisen tunnistimensa.

Online määränpäiden tuonti
Palvelun "Online määränpäiden tuonti" välityksellä voit jo ennen ajoon lähtöä lähettää ŠKODA Connect web-sivuille tallennetut yksittäiset kiinnostavat kohteet (POI) autosi navigointijärjestelmään. Nämä POI-kohteet antaa ŠKODA AUTO autossa käyttöä varten. Ne pysyvät tallennettuina siihen saakka, kunnes poistat ne ŠKODA Connect -portaalissa tai ŠKODA Connect -sovelluksen kautta. Asiakkaan hakiessa kiinnostavia kohteita kartasta ŠKODA Connect -portaalissa tai ŠKODA Connect -sovelluksen kautta, lähetetään pyyntö ŠKODA AUTO -yrityksen valtuuttamalle karttapalvelulle.

Omat suosikkikohteet (POI)
Voit tallentaa alueelle "Omat suosikkikohteet (POI)" henkilökohtaisten suosikkikohteidesi luettelon ja tuoda sen autosi navigointijärjestelmään. Kohteita tuotaessa omien suosikkikohteiden luettelo ŠKODA Connect web-sivuilla siirtyy navigointijärjestelmään ja on siellä valmiina käytettäväksi.

Sää
Palvelu "Sää" kertoo nykyisen sijaintipaikkasi ja määränpään ajankohtaiset säätiedot. Järjestelmä ottaa huomioon oletetun määränpäähän tuloajan. Auton nykyistä sijaintia tai navigoinnin määränpäätä koskevan sääennusteen antaa ŠKODA AUTO -yrityksen valtuuttama säätietopalvelu. Haluttaessa tietoja lähettää auto kyseisen paikan koordinaatit ja tiedot kieliasetuksista ja mittayksiköistä ŠKODA AUTO -yritykselle. Sieltä tiedot lähetetään säätietopalvelulle.

Uutiset
Valitse uutissyötteesi (Newsfeeds) ŠKODA Connect -portaalissa ja tuo ne ŠKODA-autoosi. ŠKODA Connect portaalissa voit asettaa uutissyötteet ja seurata niitä autossa. Haluttaessa autossa uutisia lähetetään pyyntö valitsemallesi uutisten tarjoajalle/tarjoajille.

Online reitin tuonti
Palvelun "Online reitin tuonti" avulla voit jo ennen ajoon lähtöä lähettää ŠKODA Connect web-sivuilla tai ŠKODA Connect -sovelluksessa valmistellut yksittäiset reitit autosi navigointijärjestelmään. Reittien vastaanottoa varten täytyy navigointijärjestelmän olla online-tilassa ja sisältää kyseisten kohteiden karttatiedot. Voit tallentaa navigointiin korkeintaan 5 reittiä, joista jokainen voi sisältää 10 kohdetta. Halutessasi tallentaa vielä muita reittejä on navigoinnista poistettava jo tallennettuja reittejä.

Online karttapäivitys
"Online karttapäivitys" mahdollistaa karttojen päivityksen navigointijärjestelmässä internetin kautta. Päivitykset ovat tarjolla maasta tai alueesta riippuen. "Online karttapäivitys" ilmoittaa, kun uusia karttojen päivityksiä on käytettävissä. Voit silloin valita haluamasi päivitykset luettelosta "Online karttapäivitys".

II. Care Connect
Care Connect mahdollistaa pääsyn auton turva- ja huoltotoimintoihin ŠKODA Connect -portaalin tai ŠKODA Connect -sovelluksen kautta.

Auton tila
Palvelun "Auton tila" avulla voit tarkastaa, ovatko auton sähköikkunat, ovet, konepelti ja tavaratilan luukku auki vai kiinni, ovatko auton ovet lukitut vai auki ja ovatko pysäköintivalot päällä vai pois päältä. Autosi senhetkistä tilaa koskevat tiedot saat sekä ŠKODA Connect -sovelluksen välityksellä että ŠKODA Connect -portaalin kautta. Palvelu "Auton tila" tarkistaa vain senhetkisiä tietoja autosi tilasta ja näyttää ne. Valojen päälle tai pois päältä kytkeminen, auton lukitseminen tai avaaminen tai ikkunoiden avaaminen ja sulkeminen ei ole mahdollista.

Matkan tiedot
Palvelun "Matkan tiedot" avulla voit nähdä keskimääräisen nopeuden, ajon kestoajan, ajon kilometrimäärän ja keskimääräisen kokonaiskulutuksen, eikä sinun tällöin tarvitse olla autossa. Ajon päättymisen ja auton lukitsemisen jälkeen lähetetään esitetyt tiedot ŠKODA AUTO -yritykselle, jossa ne ovat haluttaessa käytettävissä ŠKODA Connect -portaalin ja ŠKODA Connect -sovelluksen kautta.

Löydä autosi
"Löydä autosi" mahdollistaa auton viimeisen tunnetun sijainnin selvittämisen. ŠKODA Connect -sovelluksen avulla on tällöin mahdollista navigointi auton sijaintipaikalle. Poistettaessa avain virtalukosta lähettää auto GPS-koordinaattien avulla selvitetyn senhetkisen sijaintinsa tiedot automaattisesti ŠKODA AUTO -yritykselle, jossa tiedot tallennetaan. Sijainti voidaan myöhemmin löytää ŠKODA Connect -sovelluksen ja ŠKODA Connect web-sivujen välityksellä. ŠKODA AUTO ei luo autojen tai yksittäisten henkilöiden liikkumista koskevia profiileja. Jos autosi myöhemmin esimerkiksi hinataan pois tai varastetaan, eikä samalla tapahdu auton käynnistystä tai avaimen poistamista virtalukosta, ei auton uutta sijaintia voi selvittää.

Auton kuntoraportti
"Auton kuntoraportti" antaa tietoja auton senhetkisestä tilasta. Voit nähdä auton ajankohtaisia varoitusilmoituksia ja/tai ilmoituksia mahdollisesta huollon tarpeesta ja käsitellä niitä (esim. tulostaa tai arkistoida). Voit pyytää terveystiedot lähetettäväksi automaattisesti (esim. säännöllisin väliajoin ja/tai määrätyn kilometrimäärän välein) tai manuaalisesti (ŠKODA Connect -portaalin tai ŠKODA Connect -sovelluksen kautta). Auto välittää tiedot ŠKODA Connect -portaaliin, missä auton terveyskorttia voidaan katsella. Velvollisuutenasi on yhä noudattaa auton varoituksia ja virheilmoituksia.

Huoltokäyntisuunnittelu
Palvelu "Huoltokäyntisuunnittelu" mahdollistaa huoltokumppanilla käynnin ajasta sopimisen nopeasti ja helposti ŠKODA Connect -portaalin kautta. Tämän vuoksi autosi ilmoittaa huollon tarpeesta (esim. huoltovälin täyttyessä) ŠKODA AUTO -yrityksen datapalvelimeen. Nämä tiedot lähetetään automaattisesti ennalta valitsemaasi ŠKODA-huoltoon. Huoltokumppani voi sitten ottaa sinuun yhteyttä valitsemallasi kommunikaatiotavalla (sähköposti tai puhelin) ja sopia ajasta kanssasi. ŠKODA Connect -portaalin tai ŠKODA Connect -palvelun välityksellä voit milloin tahansa deaktivoida tämän toiminnon, muuttaa valitsemaasi kommunikaatiotapaa tai valita muun huoltokumppanin.

ŠKODA Ajoturva -puhelu
"ŠKODA Ajoturva -puhelun" välityksellä voit auton kattoon sijoitetun 3-painikkeisen moduulin avulla luoda ääniyhteyden puhelukeskuksen operaattoriin ja ilmoittaa auton viasta. Auto lähettää tällöin automaattisesti ajankohtaiset tiedot sijainnistasi ja autosta puhelukeskukseen. Autoa koskevien tietojen perusteella voi puhelukeskuksen operaattori suositella sinulle, mitä sinun pitäisi tehdä, tai tarvittaessa ottaa yhteyden hinauspalveluun.

"ŠKODA Asiakaspalvelu -puhelu"
Auton kattoon sijoitetun 3-painikkeisen moduulin avulla voit luoda ääniyhteyden puhelukeskukseen, josta voit saada tietoa ja vastauksia kysymyksiisi koskien Škodasi käyttöä ja ŠKODA Connect -palveluja osana ŠKODAN tuotevalikoimaa.

Automaattinen onnettomuusilmoitus Toiminto
"Automaattinen onnettomuusilmoitus" havaitsee automaattisesti, että tapahtui onnettomuus, joka on kuitenkin niin vähäinen, etteivät turvatyynyt lauenneet, ja kysyy, haluatko lähettää ilmoituksen viasta. Jos haluat lähettää ilmoituksen viasta, lähettää auto tiedot sijainnistasi ja autosta puhelukeskukseen. Puhelukeskuksen operaattori sopii tällöin ääniyhteyden välityksellä kanssasi menettelystä ja aloittaa tarvittavat toimenpiteet. Voit pyytää myös auton hinausta lähimmän huoltokumppanin korjaamoon.

Alueilmoitus
Palvelun "Alueilmoitus" avulla saat ilmoituksia siitä, että autosi saapuu määrätylle alueelle tai poistuu määrätyltä alueelta. Tätä tarkoitusta varten voit asettaa ŠKODA Connect -portaalissa tai valita ŠKODA Connect -sovelluksen avulla alueet ja ajat, milloin autosi ei saa poistua määrätyiltä alueilta tai milloin se ei saa tulla määrätyille alueille. Jos tämä toiminto on aktivoitu, lähettää auto ylittäessään alueen rajan siitä tiedon ŠKODA AUTO -yrityksen datapalvelimeen. Heti rikottaessa asettamiasi sääntöjä ja auton tullessa määrättyyn paikkaan tai poistuessa määrätystä paikasta saat asetuksista riippuen ilmoituksen Connect-sovellukseen (Push-viesti) ja/tai sähköpostiviestin. Auton kuljettaja voi deaktivoida aluetta koskevan ilmoituksen koska tahansa auton asetuksista niin, ettet tällöin saa aluetta koskevaa ilmoitusta. Tällaisessa tilanteessa ŠKODA AUTO -yrityksen datapalvelimelle ei välity viestiä auton sijainnista.

Ylinopeusilmoitus
Palvelun "Ylinopeusilmoitus" välityksellä voit saada milloin tahansa tiedon siitä, että autosi on ylittänyt asettamasi nopeuskynnyksen. Tätä tarkoitusta varten voit asettaa ŠKODA Connect web-sivuilla tai ŠKODA Connect -sovelluksessa nopeuskynnyksen ja päättää siitä, haluatko tiedon kertaluonteisesti nopeuskynnyksen ensimmäisen ylityksen yhteydessä vai useamman kerran nopeuskynnyksen ylityksen jatkuessa. Jos palvelu "Ylinopeusilmoitus" on aktivoitu, lähettää auto nopeuskynnyksen ylittyessä tiedon tapahtumasta ŠKODA AUTO -yrityksen datapalvelimeen. Heti auton ylittäessä asettamasi nopeuskynnyksen saat ilmoituksen siitä ŠKODA Connect -portaaliin, ŠKODA Connect -sovellukseen (Push-viesti) ja/tai sähköpostiviestin.

Tööttää & Vilkuta
Palvelun "Tööttää & Vilkuta" avulla voit ŠKODA Connect -sovelluksen kautta etäkäyttää auton hätävilkkua ja äänimerkkiä, mikäli olet lähietäisyydellä (noin 500 metriä) autosta. Palvelun "Tööttää & Vilkuta" avulla voit kytkeä auton hätävilkut ja äänimerkin päälle ja pois päältä ja nähdä vilkkujen ja äänimerkin senhetkisen tilan. Sen selvittämiseksi, oletko autosi lähietäisyydellä, verrataan äänimerkin ja hätävilkun aktivoinnin yhteydessä palvelun "Tööttää & Vilkuta" välityksellä älypuhelimesi ja autosi sijaintia.

Online-seisontalämmitys
"Online-seisontalämmittimen" avulla voit käyttää polttoainetoimista lisälämmitintä ŠKODA Connect -portaalin tai ŠKODA Connect -sovelluksen kautta. Voit esimerkiksi ohjelmoida järjestelmään lähtöajan niin, että järjestelmä kytkeytyy automaattisesti toimintaan ja auto on lämmin haluttuna ajankohtana. "Online-seisontalämmittimen" avulla lämmitysjärjestelmä voidaan myös kytkeä päälle tai pois päältä koska tahansa. Turvallisuussyistä asiakkaan on ensin asetettava järjestelmään henkilökohtainen koodi (S-PIN), joka on syötettävä joka kerta online-lämmitinjärjestelmää käytettäessä.

Online-murtohälytin
Palvelun "Online-murtohälytin" välityksellä voit saada tiedon ŠKODA Connect -portaalissa, ŠKODA Connect -sovelluksessa (Push-viesti) ja/tai sähköpostiviestillä siitä, että auton murtohälytin on aktivoitunut. Samalla saat tiedot hälytyksen syystä ja laukeamishetkestä ja voit siten välittömästi suorittaa tarvittavat toimenpiteet.

Käsittelyn oikeusperuste:
Henkilötietojasi käsitellään, jotta voimme solmia kanssasi ŠKODA Connectin online-mobiilipalveluja koskevan sopimuksen, tai tarjota ja toteuttaa solmimasi sopimuksen mukaiset palvelut ja toiminnot. Henkilötietojesi antaminen on sopimuksen edellytys, ja jos et anna niitä, emme välttämättä pysty solmimaan sopimusta kanssasi tai emme välttämättä pysty tarjoamaan ja toteuttamaan jo solmitussa sopimuksessa määritettyjä palveluja ja toimintoja. Ellei henkilötietojasi saada käsitellä kuten edellä on kuvattu, emme pysty tarjoamaan sinulle ŠKODA Connectin online-mobiilipalveluja.

Käsiteltävien henkilötietojen ryhmät:
Ostohistoria, sijaintitiedot, tuotteen tekniset tiedot, yhteystiedot ja tunnistetiedot.

Käsittely- ja säilytysaika:
Kuusi (6) kuukautta palvelun lopettamisen jälkeen.

Tietojen käsittelijöiden tai vastaanottajien luokat, joille voimme luovuttaa henkilötietoja:
ŠKODA Connectin online -mobiilipalvelujen tarjoajat. Pyynnöstä henkilötietosi voidaan toimittaa viranomaisille, erityisesti oikeuslaitokselle, poliisille Tšekin tasavallassa ja muille lainvalvontaviranomaisille tarvittavassa laajuudessa ja lain sallimissa rajoissa.

Henkilötietojen lähde: Saamme henkilötiedot suoraan sinulta ja ajoneuvostasi, jonka kautta käytät ŠKODA Connect online -mobiilipalveluja ja joka kommunikoi ŠKODA AUTO -datapalvelimiin.

Henkilötietojen siirtäminen kolmansiin maihin tai kansainvälisille järjestöille:
Edellä mainitun mukaisesti käsiteltäviä henkilötietojasi ei siirretä kolmansiin maihin tai kansainvälisille järjestöille.

Automaattinen päätöksenteko henkilötietojen perusteella:
Henkilötietojen käsittelyn yhteydessä ei tehdä automatisoitua päätöksentekoa henkilötietojen perusteella.

Muita tietoja:
Henkilötietoja voidaan arkistoida yleisen edun mukaisesti ja käyttää tieteellisiin, historiallisiin tai tilastollisiin tutkimustarkoituksiin. Perustelluissa tapauksissa henkilötietoja saatetaan käsitellä myös juridisissa tarkoituksissa, kuten julkisiin hallintoelimiin kohdistuvien velvoitteiden täyttämisessä sekä oikeudellisten riskien valvonnassa ja jatkuvassa arvioinnissa.  

Hätäpuhelun toteuttaminen

Käsittelyn tarkoitus:
Hätäpuhelun toteuttaminen

Käsittelyn kuvaus:
Onnettomuuden tapahduttua tai muun henkeäsi tai terveyttäsi uhkaavan tapahtuman yhteydessä henkilötietosi välitetään automaattisesti hätäpuhelu-palveluntarjoajalle ja hätänumeroon 112.

Jos auto joutuu liikenneonnettomuuteen, Hätäpuhelu-palvelu soittaa automaattisesti hätäpuhelun päivystyskeskukseen. Samassa yhteydessä auto tunnistaa turvatyynyjen ja turvavyönkiristimien tunnistimien avulla tapahtuneen onnettomuuden ja lähettää tällöin auton nykyistä sijaintia, ajosuuntaa, onnettomuuden vakavuutta ja autossa onnettomuushetkellä olevien matkustajien määrää koskevat tiedot. Päivystyskeskuksen päivystäjä huolehtii puheyhteyden avulla sinusta, kun odotat pelastushenkilöstön saapumista. Voit koska tahansa ilmoittaa hätätilanteesta manuaalisesti painamalla kattomoduulin SOS-näppäintä tai hälyttää apua muille hätätilanteeseen joutuneille tienkäyttäjille. Jos autossa on tämä varustus, palvelu on käytettävissäsi, vaikka et olisi solminut voimassa olevaa ŠKODA Connect -palvelusopimusta. Hätäpuhelu-palvelun tuettujen kielten luettelo löytyy konfiguraattorista ja ŠKODA Connect -portaalista. Halutessasi voit poistaa tämän palvelun käytöstä ŠKODA AUTON huoltokumppaniliikkeessä; tarkempia tietoja löydät auton käyttöohjekirjasta.

Valtuutus käsittelyyn:
Käsittely on tarpeen elintärkeän etusi, erityisesti terveytesi, suojaamiseksi.

Käsiteltävien henkilötietojen ryhmät:
Sijaintitiedot ja tuotteen tekniset tiedot.

Käsittely- ja säilytysaika:
Kuusi (6) kuukautta palvelun lopettamisen jälkeen.

Tietojen käsittelijöiden tai vastaanottajien luokat, joille voimme luovuttaa henkilötietoja:
ŠKODA Connectin online-mobiilipalvelujen tarjoajat, hätänumero 112. Pyynnöstä henkilötietosi voidaan toimittaa viranomaisille, erityisesti oikeuslaitokselle, poliisille, Tšekin tasavallan muille lainvalvontaviranomaisille tarvittavassa laajuudessa ja lain sallimissa rajoissa.

Henkilötietojen lähde:
Saamme henkilötiedot suoraan sinulta ja ajoneuvostasi, jonka kautta käytät Mobile Online Services ŠKODA Connect -palveluja ja joka on siten yhteydessä ŠKODA AUTO -datapalvelimiin.

Henkilötietojen siirtäminen kolmansiin maihin tai kansainvälisille järjestöille:
Edellä mainitun mukaisesti käsiteltäviä henkilötietojasi ei siirretä kolmansiin maihin tai kansainvälisille järjestöille.

Automaattinen päätöksenteko henkilötietojen perusteella:
Henkilötietojen käsittelyn yhteydessä ei tehdä automatisoitua päätöksentekoa henkilötietojen perusteella.

Muita tietoja:
Henkilötietoja voidaan arkistoida yleisen edun vuoksi ja käyttää tieteellisiin, historiallisiin tai tilastollisiin tutkimustarkoituksiin. Perustelluissa tapauksissa henkilötietoja voidaan myös käyttää oikeusasioiden ratkaisemiseen, mukaan lukien velvoitteiden täyttäminen hallintoviranomaisten suuntaan sekä oikeudellisten riskien valvonta ja jatkuva analysointi.

Mitkä oikeutesi ovat?

Sinulla on seuraavat henkilötietojen käsittelyä koskevat oikeudet:

Pääsy käsiteltyihin henkilötietoihin

Perua suostumus henkilötietojen käsittelyyn.

Korjauttaa virheelliset, epätarkat tai puutteelliset henkilötiedot

Poistattaa henkilötiedot käsittelyn oikeusperusteen lakattua olemasta tai jos käsittely on lainvastaista.

Rajoittaa tietojen käsittelyä

Saada henkilötietosi koneellisesti luettavassa muodossa itsellesi tai muulle rekisterinpitäjälle.

Vastustaa tietojen käsittelyä, jos arvelet henkilötietojen käsittelyn olevan lainvastaista.

Tietojasi ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon.

Kuinka voit käyttää oikeuksiasi?

Jos haluat esittää tiedusteluja henkilötietojen suojaamisesta ja käsittelystä, käytä seuraavia yhteydenottokanavia:

Sähköpostitse:

http://www.skoda-auto.cz/osobni-udaje/

Puhelimitse

800 600 000

Kirjeitse

ŠKODA AUTO a.s.
tř. Václava Klementa 869,
Mladá Boleslav II,
293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic

Data Protection Officer (DPO)

Henkilötietojen suojaukseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa suoraan yhteyden ŠKODA AUTON tietosuojavastaavaan (Data Protection Officer, DPO).

http://www.skoda-auto.com/personal-data
dpo@skoda-auto.cz

Oikeuksiesi käytön yhteydessä ŠKODA AUTO saa veloittaa kohtuullisen korvauksen pyynnön käsittelyn aiheuttamista hallinnollisista kustannuksista, mikäli tietojen pyyntö on ilmeisen perusteeton tai kohtuuton.

Valituksen jättäminen

Jos olet eri miletä tavasta, jolla ŠKODA AUTO kerää ja käsittelee henkilötietojasi, voit jättää valituksen ŠKODA AUTON tietosuojavastaavalle (Data Protection Officer, DPO) tai valvontaviranomaiselle (tietosuojavaltuutetulle).

Office for Personal Data Protection
Pplk. Sochora 27
170 00 Praha 7
Czech Republic
+420 234 665 111
http://www.uoou.cz/